Jak sprzedawać -pomoc
- "Załóż konto" (na stronie platformy w górnym prawym rogu lub bezpośrednio z baneru "Dołącz do grona sprzedawców" znajdującego się u dołu strony głównej)
lub
- następnie dokończ rejestrację, klikając w link, który został wysłany na podany w formularzu rejestracyjnym adres e-mail. Zostaniesz automatycznie przekierowana/y na stronę Damitu
- wiadomość może również trafić do innego folderu sprawdź proszę - powiadomienia, spam, ...
- w razie braku takiej wiadomości proszę o kontakt z informacją na damitu@onet.pl
- kliknij w "Moje konto" (na stronie platformy w górnym prawym rogu)
- po przekierowaniu na stronę - edycja danych, kliknij w link "ZAŁÓŻ SKLEP" ( z lewej strony )
-Fotografie ofert muszą przede wszystkim być czytelne i dobrze eksponować produkt. Duży nacisk kładziemy na estetyczność i jakość wykonanych prac i ukazanie ich z jak najlepszej strony, poprzez odpowiednie wykonanie zdjęć uwzględniając:
- WŁAŚCIWE OŚWIETLENIE
- ODPOWIEDNIE TŁO - białe tło jest najbardziej uniwersalne: nie odwraca uwagi od sprzedawanego produktu. Dodatkowo dobrze wyeksponowane przedmioty będą zachęcały do ich zakupu. Zalecane są zdjęcia na białym tle - pierwsze zdjęcie, czyli miniaturka.
Jako tła można wykorzystać: gotowe tła, deski, plastry drzewa, panele podłogowe, płyta mdf, kawałki tapety, podkładki, wielokolorowy brystol, futerka, itp. (należy unikać robienia zdjęć na obrusach, kocach. Jak również niepotrzebne przedmioty mogą rozpraszać to, co jest najważniejsze w kadrze) - unikaj zbędnych cieni, - korzystaj z darmowych programów graficznych do małych obróbek zdjęć,
- przytnij gotowe zdjęcia do identycznych wymiarów, żeby ładnie wyglądały w Twoim sklepie - pokaż detale produktu i te elementy, które mogą być istotne dla klienta - pokaż produkt w różnych wariantach – dotyczy to m.in. jego rozmiarów czy kolorów - stosuj zbliżenia na produkt
Na zdjęciu nie umieszczaj: - tekstu
- logo sprzedawcy
- dobrze wykonane zdjęcia uatrakcyjnią Twoją ofertę handlową i mogą znacząco pomóc w polepszeniu wyników sprzedaży.
- zdjęcia przedstawiające produkty w jak najlepszym świetle i atrakcyjnym ujęciu zostają wybrane do reklamy marki, która prezentowana jest na stronie głównej platformy
- uzupełnij informacje o sklepie, po czym "zapisz i aktywuj sklep"
- wiadomości e-mail na adres damitu@onet.pl podaj linki do stron, na których udostępniasz swoje produkty, fb, instagram, www,
Przykładowy regulamin sklepu:
REKLAMACJE I RĘKOJMIA 1. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia towaru, proszę o sporządzenie protokołu szkody, który będzie podstawą do reklamacji i zwrotu pieniędzy. W tym czasie prosimy o pozostawienie informacji e-mail o planowanym zwrocie. 2. Warunkiem zwrotu pieniędzy jest odesłanie towaru, również z załączonymi: gratisami itp. dodatkami jeśli zostały dołączone do towaru. 3. Zwrot pieniędzy do 14 dni od momentu otrzymania towaru. ODSTĄPIENIE OD UMOWY 1. Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy 2. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. 3. Zwracany towar konsument wysyła na własny koszt wraz z wypełnionym formularzem o odstąpieniu od umowy,( którą można znaleźć w intrenecie) oraz poinformować nas o zwrocie towaru wysyłając wiadomość e-mail na nasz adres email...... 4. Warunkiem zwrotu pieniędzy jest odesłanie kompletnego towaru, który nie może nosić śladów użytkowania i musi zostać odesłany w odpowiednio zabezpieczonej przesyłce by nie został uszkodzony w transporcie (również gratisy itp. dodatki dołączone do towaru) 5. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi otrzymaną wpłatę za towar oraz najtańszy dostępny w Sklepie koszt dostarczenia produktów (jeśli koszt pokrył Konsument). 6. Zwrot płatności do 14 dni od momentu otrzymania towaru, zostanie dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. 7. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z produktu w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- sklep zostanie przekazany do moderacji administratora i będzie widoczny na platformie dopiero po akceptacji
Jeśli sklep nie zostanie aktywowany w przeciągu kilku dni może to oznaczać, że zdjęcia nie spełniają wymogów.
W celu ponownej weryfikacji proszę o przesłanie zdjęć na damitu@onet.pl uwzględniając powyższe instrukcje.
Twoje najlepsze zdjęcia są Twoją wizytówką :)
- po pozytywnej weryfikacji i akceptacji sklepu, zdefiniuj metody płatności i dostawy - przykłady:
- po prawej stronie zaznacz aktywne formy wysyłki
- dodawanie produktów, przykład :
Zalecamy dodanie min. ok. 10 produktów, przy otwarciu sklepu.
- w miejscu WARIANTY określa się jakie warianty produktów są oferowane w przypadku określonych cech. Przykładowo, kolor może posiadać następujące warianty: czerwony, zielony, żółty lub rozmiar S,M, L itp.
- sprzedawca obowiązany jest do zamieszczenia oferty Produktu w odpowiedniej kategorii dla danego rodzaju Produktów. Ten sam przedmiot może zostać zamieszczony maksymalnie w trzech kategoriach.
- można umieszczać oferty produktów realizowanych na indywidualne zamówienie, umieszczając:
* rzeczywistą cenę Produktu (w oparciu o cennik i szablony) * zdjęcia * cenę * w nagłówku opisu proszę o podanie informacji, że jest to produkt na zamówienie, a zdjęcia są przykładowe * podać czas oczekiwania na realizację (ewentualnie prosić o kontakt w celu omówienia szczegółów zamówienia)
- kopiowanie produktu - opcja, która ułatwia i przyspiesza dodawanie kolejnych produktów. Wystarczy skopiować produkt i dokonać potrzebnej edycji produktu. Jeśli kopiowany produkt ma pozostać bez zmian to jedyne co musi zostać edytowane to - nazwa produktu. Wystarczy wstawić kropkę, przecinek, dopisać np. kolor, rozmiar, ... lub coś usunąć z nazwy. Przykład poniżej
- Po dokonaniu sprzedaży proszę pamiętać o zmianie statusu realizacji zamówień:
MOJE KONTO - KONTO SPRZEDAWCY - LISTA ZAMÓWIEŃ - STATUS REALIZACJI